Åland

Våren 2007 satt jag, matilda & lollo hemma hos matilda. Det var en solig dag och vi lyssnade på musik och satt i några fåtöljer och pratade. Kommer inte riktigt ihåg hur det började, men vi började iallafall leka "skådespelare" och kom på massa roliga saker vi kunde spela in. Eftersom vi inte hade något bättre för oss då så utvecklades det till att vi kom på att vi skulle spela in en film den sommaren. Som senare fick namnet Åland! Vi hade många idéer och bra fantasi så det var ganska lätt att komma på vad den skulle handla om. Jag skulle heta Laila och vara dotter till Harriett, som var Lollo. Min bästakompis skulle heta Kerstin, som egentligen var matilda. Det skulle handla om att jag var olyckligt kär i Håkan, men att han hade flyttat till Åland. Men en dag så skickar han ett brev med en inbjudan till Åland (han lovar mig 1 gratis pizza om jag kommer!) och jag tar med mig kerstin dit. Men vi kan ju inte säga till min mamma  att vi ska dit eftersom det aldrig skulle funka, så vi säger att vi ska till min morfar istället (som lollo också spelar). Det går hon med på. För att komma till Åland så ska vi ta luftmadrassen, innan vi slutligen kommer fram till udden vid landvettersjön. Där på udden så bor Håkan i en liten kojja som är uppbyggd av pinnar & löv. Vi bestämmer att vi ska sova över där, men nästa dag när vi vaknar så har kojan "blivit förstörd" så vi checkar in på ett vandrarhem istället. Där jobbar en ganska underlig tant (som lollo också spelar) men vi får iallafall ett rum nere i bastun. Sen så råkar grannens katt komma in på vandrarhemmet och eftersom Tanten som jobbar där hatar katter så är hon helt förskräckt och springer och jagar katten i vandrarhemmet.

Sen så började vi tjaffsa och då blev det att vi aldrig spelade in slutet av filmen. Men herregud vad jag skrattade den sommaren!  Skrattade till och med när jag skrev det nu när  tänkte tillbaka på allt vi gjorde. Det tog nästan hela sommaren att spela in filmen och den gav oss faktiskt mycket glädje tillsammans. Vi gjorde massa galna saker och såg säkert hur dumma/kul ut som helst när vi gick omkring i t.ex sverigekläder/hängslekjol osv på gatan.

Kommer också ihåg när vi skulle ha en audition om vem som skulle få bli Håkan. Det stog iallafall mellan Alexander Austad & Mattias Andersson. Vi hade en tävling om vem det skulle bli och vet ni vad tävlingen var? Springtävling! Och eftersom Mattias Andersson vann den så blev han såkallade Håkan, och han spelade honom jäkligt bra faktiskt!

Tog ju en del kort under filminspelningen så här är några:


Jag & Matilda! Hahaha. jag såg ut som en kille där ju!


Lollo som kamera-man!


"Kerstin" & Den galna tanten på vandrarhemmet! Haha


den här bilden påminner verkligen mig om "KATTEN, KATTEN!!!"


Vi stog och dansade sådär  i matildas trädgård till "Hot stuff"


Vi var  och tog Åland-kort i en  "riktig studio".


Lollo som Morfarn.  "Du vet väl att jag inte spelar poker!" Hahaha


Haha, saknar er tjejer!

Imorgon ska jag träffa dom 2 ovanför iallafall. Vi ska åka luftmadrass i ån! Ska bli riktigt kul att träffas alla 3 igen faktiskt.

Kommentarer
Postat av: mw

hahahah, gud vad jag skrattade när jag läste detta!

hur kom vi på alla sjuka saker egentligen?

vi får se till att hålla koll på filmen så vi kan träffas typ när vi är vuxna och kolla på den tycker jag! hahah, men ja i morgon kommer bli grymt, längtar fan till att sitta där i ån på en luftmadrass haha! men jag lovar att lätt kommer det inte bli. :o

2009-06-24 @ 14:01:19
URL: http://vving.blogg.se/
Postat av: Lollo

hahahahhah, du jag kan säga att jag skrattade också SOM FAN när jag läste det här. säger som matilda, hur i helvette kunde vi komma på allt liksom? helt jävla sjukt. ska bli kul att åka i ån imorgon asså, det lär ju väcka en del minnen. :)

2009-06-24 @ 23:42:12
Postat av: Anonym

men vad söta ni var :D

och vad ovant det känns att se dig i blont hår

2009-06-25 @ 18:43:02
URL: http://mysara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lista på bloggare på Svensk bloggtrafik - Gratis trafik till din blogg