2 Maj

Jag känner mig typ "fri" idag, det roliga är att jag har ingen aning varför. är jag inte det annars också liksom?

Läste igenom inlägget jag skrev i tisdags nyss och det lät  ju som jag är jätte trött på livet där, men det är jag inte. ( inte just nu iallafall) Jag tror Maj kommer bli en jätte bra månad med massa roliga saker. Hoppas det iallafall. Om bara vädret är fint, det är varmt och man kan sova någonstans finns det väl inga gränser för att ha kul, eller?

I onsdags var jag ensam hemma så Nadja sov hos mig, Vi var ute bl.a och hoppade studsmatta samtidigt som vi lyssnade på Abba låtar. Åh, vilken känsla att hoppa upp i luften medans dom sjunger "daaancing queen".

I torsdags var det ju Valborg. På kvällen så gick jag och träffade Nadja, Linnea, Gabbe & Agnes. Vi gick till kommunala & träffade massa folk. Själv så tyckte jag att det var rätt segt där då, men sen fick någon för sig för att lura alla att "polisen skulle komma" så då förflyttade sig alla till kyrkan, i år igen. Där blev det också väldigt mycket trevligare, träffade massa människor som jag fick kontakt med förra sommaren. Bl.a Axel & Niclas. Jag & Niclas t.ex, hade ju väldigt bra kontakt i höstas, men sen så tappade vi kontakten helt och hade typ inte snackat på ett halv år, föräns i torsdags då. Kändes iallafall hur skönt som helst att snacka igen.

I går så var jag hur seg som helst, så då orkade jag inte göra så mycket. Jag & Mamma åkte till Allum, köpte smink, "hårband", en klänning, ett linne & en t-shirt. Sen på kvällen kollade jag på Humorgalan som Unicef håller i, dom kämpar för världens utsatta barn. Och jag fastnade verkligen för en liten kille som dom hade ett repotage om, Han var väl ungefär 7 år. Hans föräldrar hade dött så han fick sköta om sin familj, och han fick inte gå i skolan. Sen så berättade han samtidigt som han grät,  det sista hans mamma hade sagt till honom innan hon dog och det var typ "Du får aldrig ge upp". Tyckte verkligen så synd om honom. 7 år, och redan så medveten om livet.


Ska gå ut nu, ha en trevlig lördagskväll.

/lovisa rosén






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lista på bloggare på Svensk bloggtrafik - Gratis trafik till din blogg