Varberg med Nadja!

Här kommer det sena inlägget om när jag och nadja var i varberg i tisdags!

Det började med att vi satt och sjöng massa låtar i bilen påväg ner. När vi kom fram var alla varma och sugna att bara slänga sig i dom efterlängtade poolerna. Vi packar ur bilen och går mot ingången när vi upptäcker en skylt där det står "Stängt". Är inte det bara så typiskt? Det var ju såklart tråkigt, men inget att bli nere för. Jag och nadja bara skrattade och sa "Vi hade iallafall tur med vädret" - som jag föresten oroat mig för i onödan, det var ju sol & blå himmel där! Men vi packade in allt i bilen igen och åkte vidare till Södra Näs, där det fanns en jättefin vik vid havet, så där stannade vi. Dagen var trevlig och jag och nadja kom på att det faktiskt var första gången vi var vid havet tillsammans (förutom vid klassresor) och vi har liksom kännt varandra hela livet! Så det var ju lite kul. Jag tog även mitt första dopp för iår! Det är egentligen ganska sent eftersom jag nästan varje år har badat redan i april. Men min mamma är världens största badkruka  och jag tror det har smittat av sig lite på mig med iår. Men vi båda älskar att bada när man väl har doppat sig!


















När vi skulle åka hem så stannade vi på Mc' Donalds och där möttes vi av en klunga med killar, alla var typ skit snygga och jag och nadja dog. Dom var bruna, hade keps, osv.  Jag kör på Nadjas mening: "Så många snygga killar har vi ju inte äns sett i landvetter under hela vårt liv". haha, killar som läser detta, ta inte illa upp nu. Kanske är det du som är en utav dom snygga i landvetter ;)

Iallafall, dagen var jätte bra och rolig. Kvällen också, det var skönt att komma "tillbaka" dit man bodde innan, där man hade sitt liv. Och även fast vi inte bor där längre så kommer den där "grann-stämningen" alltid finnas kvar ändå, för det gjorde den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lista på bloggare på Svensk bloggtrafik - Gratis trafik till din blogg